úterý 21. dubna 2015

SLUŽEBKA

Minulý týden byl fajn.
Byla jsem služebně ve Valencii , kde prý  prší desetkrát do roka. To bych nebyla já, abych byla o tento den ochuzena. Takže zatímco u nás byl krásný letní den , tak já si prožila ten jeden z deseti valencijských deštivých dnů .
Valencie mne neoslovila tak jak jiná španělská města -  například Malaga, Sevilla , Barcelona.
Ale jak říkají ti našinci, kteří  tam žijí již delší dobu, musíš si na ni zvyknout a oblíbíš si jí. No nevím.
Každopádně pohostinnost nemohu také hodnotit kladně .
Požádala jsem o rezervaci ubytování místní Convention Bureau. Chci totiž do města dát konferenci.
V pondělí jsem letěla a protože to bylo na poslední chvíli a nebyl čas na rezervaci letenky předem, tak bohužel trochu delší trasou přes Madrid, abych tak strávila tam i zpět na cestě celý den.
V pondělí byl ve Valencii místní svátek,   nepracuje se a to zřejmě doslova a nikdo si s ničím hlavu neláme.  Maria z Convention Bureau se neozvala a celé pondělí byla nedostupná.
Na letišti v Madridu jsem tedy musela na notebooku  přes  booking.com objednat hotel.
Maria se  ozvala následující den ráno s tím , že na mne počká v hotelu a že pro mne má ubytování . Vysvětlení, proč se ozvala až v úterý a nereagovala na moje maily a SMS v pondělí, jsem se nedočkala, natož aby se optala jaký byl let a jak jsem strávila uplynulou noc a hlavně kde.
V hotelu nešel internet, ale nic se neděje, nedávno ho otevřeli, nic na tom, že se označil 4 hvězdičkami a láká na wifi zdarma. Zdarma ano, ale nefungující.
K obědu jsem si dala paellu (nikdo mě na oběd   nepozval .)
Slečna  v restauraci se snažila a zeptala se ,  jak mi chutná. Tak jsem jí po pravdě sdělila, že to není nic moc, spíše nic než moc - jen suchá rýže a že dary moře nějak nemohu mezi zrnky najít. A ona mi zcela vážně a bezelstně  sdělila , že je to  poslední kousek. Takže to vlastně je normální si dát paellu s mořskými  plody bez nich pokud já udělám takovou zásadní chybu, že na oběd dorazím pozdě.  Další den jsem si raději dala oběd u Araba a měla jsem plný talíř masa, pita chleba, nápoj a kupu zeleniny a to vše  za poloviční cenu.  Chtěla jsem si spravit náladu a tak jsem si řekla, že se podívám, co se zde nabízí za modu. Zde byl ochotný manager jednoho z hotelů, který mi sdělil, že má v centru města známého v butiku Loewe a že mu zavolá , že mi dá slevu na kabelku . No moc jsem poděkovala , v tomto případě nebyla snaha na místě, já si kabelku v tomto butiku ani po slevě nekoupím. 
Staré město je fajn a stihla jsem i Město umění a věd . Santiago Calatrava tu opravdu vytvořil  hezký symbol Valencie. Tuto architekturu  jsem si užila. Moře jsem tentokrát bohužel nestihla.
A můj dojem z Valencie? Nebyl tak ohromující, jak bych čekala. Možná ji přijdu na chuť příště .

Žádné komentáře:

Okomentovat