neděle 17. prosince 2017

Vánoce - tradice ...

Tak jsem ten blog zase po delší době našla.

... je třetí adventní neděle a co sem nyní asi napsat , když už tady zase jsem ?
... nejspíš to, jak mám ráda  vánoční svátky a jak si je užívám? Asi...

No tak jsem se dozvěděla, že moje dcera ty  Vánoce ráda nemá nebo je dokonce nesnáší!
To mě celkem zklamalo a  rozesmutnělo a o to víc, že  je to prý moje vina!
Vadím jí primárně já, pak ten shon, stresy, úklid atp.
Vzhledem k tomu, že její  koníček jsou nákupy po internetu z pohodlí domova, tak to zase tak velký stres a shon to nakupování dárků  nemusí  být.  To jsem se tedy domnívala.
A přitom já se fakt  snažím
...dárky nakupuji ráda a ráda  obdarovávám druhé i sebe
... moc ráda dárky balím
.. výzdobu domova v době adventu vždy  udělám a připravím ji i pro dceru a tátu
.. potraviny , stromek a další nakoupím (potraviny přes rohlik.cz či itesco,cz, ale to přece nevadí - ušetřím si nervy v supermarketu, tahání tašek či ukládání nákupu do auta a vykládání z auta)
... nijak extrémně neblbnu s úklidem ( uklízím pravidelně a  tak si nemyslím, že zrovna v tomto období  mám doma větší nepořádek)
... okna rozhodně nemyji, přijde mi to v tuto dobu zcela zbytečný úkon
... udělám vosí hnízda a někdy aspon dva druhy cukroví a nebo ho seženu jinde

Nejsem  rozhodně dokonalá a tak někdy  ulítnu tím, že vyjevím názor, že bych čekala trošku kooperace. Ale toto se neříká, já zvu  - tak   mám mlčet.
A to je špatně .Toto se tedy ještě musím naučit a ve svém  věku to vypilovat.

Fakt jsem si myslela jak si ty svátky  spolu  užíváme
... jak si dáme společně večeři, kterou připravím  - aperitiv , rybí polévku, kapra se salátem
..  jak si uděláme  první fota u svátečního stolu
... jak dcera vždy o Štědrý den připravila program , zazpívala kolegy , zahrála na klávesy
... jak ten Ježíšek až do tohoto věku stále existuje
... jak se zvoní na zvoneček když Ježíšek dá pod stromek dárky
... jak máme tradici, že dcera vždy všem  najde dárky pod stromečkem , předá a čeká ,až si je každý rozbalí a až pak jde na další
... jak se s dárky u stromečku fotíme
... jak si  děláme fotky a selfíčka na sociální sítě :-)
... jak se díváme na pohádky a jdeme pozdě spát
... jak se přejídáme až pozdě do večera
... jak se na Boží hod vánoční  těšíme z dárků
... jak se nyní jdeme na Boží hod vánoční  projít
... jak si spolu pustíme vánoční film či komedii
... jak jsme vždy doma , ne  někde v teple či na horách

Tak to se každý rok opakuje a myslela jsem si, že jsou to naše tradice a že si tyhle obyčejné věci obě užíváme. Ale ne . Tak příští rok to zkusíme obě jinak!













1 komentář:

  1. Ja mám vianoce rada, celu tu atmosferu, pripravy, kupovanie darčekov.... Žiadny zhon neriešim, podla mna sa to všetko dá aj v klude...
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat